Minnestalet

Det har gått så länge sen sist jag skrivit, men alla förstår nog att det är inte lätt att skriva om det här. Det kräver så mycket styrka. Här kommer nu pappas och mammas blomstervärs, min blomstervärs och mitt minnestal till Joni, som jag läste på hans minnesstund.


Pappas och mammas text:

Jag gick för att bli en ängel,
Men varje morgon önskar jag er god morgon
och skriver det på den blåa himmelen.
När det blir kväll, ägnar jag en bön för mina kära.
Och under månen och stjärnbältet
Önskar jag mina kära god natt.


Min text:

Jag viskar ömt dom orden, dom vackraste jag vet.
Du var mitt allt på jorden och i all evighet.


Minnestalet:

Tack för att ni kommit med oss för att ledsaga Joni till himmelen.
Jag vill nu berätta om känslorna som min kära lillebror väcker i mig.
Jag har aldrig varit så stolt över någon annan än jag varit över Joni. Det har alltid varit en stor glädje för mig att berätta om min lillebror för andra.
Vi har alltid varit väldigt nära och viktiga för varandra. Nu känner jag att hälften av mig är borta och jag har det svårt att förstå mig alls på hela saken.
Ändå finner jag tröst i dom kära varma minnen vi har tillsammans. Vi har skrattat och gråtit och skrattat igen, tillsammans har vi klarat oss genom allt.
Dom minnerna och Joni finns i mitt hjärta för alltid.
Mitt i sorgen värmer det mig att höra att ni känner Joni likadan som jag gör. Han är snäll, glad, omtänksam, hjälpsam och pålitlig. Jag har alltså den bästa lillebror man kan få. Det är många som säger att det är något speciellt med Joni, så har även jag alltid känt. Jag har inte vetat vad det där speciella är, men nu tror jag att jag har ett svar.
Jag fick i nästan 16 år låna en ängel som bror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback